Taak 3: een marketingcampagne plannen in MS Dynamics

Case

Een marketingcampagne plannen in MS Dynamics CRM Online

 

Vraagstelling

Uitwerking

  • Bewijs het resultaat van je oefening aan de hand van een filmpje (tip: je kan bvb. Screencast-O-Matic gebruiken) of aan de hand van een document of presentatie (een reeks van schermafdrukken - met telkens een kort woordje commentaar).
     

Bewijsvoering

  • Maak een webpagina 'Taak 3: een marketingcampagne plannen in MS Dynamics' en plak (insluiten, embed) hier je filmpje/document


Begrote werklast

  • naar schatting: 2 uur
    (--> oefening maken + filmpje maken + integreren in website)


Opmerking bij het maken van deze oefening

Bij het doorlopen van de oefening zal je merken dat je niet alle stappen letterlijk kunt uitvoeren zoals hierboven beschreven. Soms ontbreken er bepaalde gegevens, zoals bv. een marketinglijst. Op dat moment staat het je vrij om zelf een marketinglijst aan te maken met de beschreven naam. M.a.w. af en toe zal je een beetje moeten improviseren bij de oefening. Door aan de slag te gaan met de software zal je deze ook beter in de vingers krijgen.

 

Het belangrijkste van deze oefening is dat je de opbouw van de oefening begrijpt. Dat je m.a.w. begrijpt hoe een marketingcampagne wordt opgebouwd in MS Dynamics CRM. Dat je bijvoorbeeld het onderscheid begrijpt tussen planningactiviteiten en campagneactiviteiten. Dat je weet dat je bijvoorbeeld verkoopdocumentatie kan koppelen aan een campagneactiviteit. Dat je een campagneactiviteit kan distribueren naar een doelmarketinglijst... Dat je de respons op  je campagne kan verwerken in het veld campagnerespons. Dat je - op ieder moment van de campagne - een rapport Campagneprestaties kan opvragen, enz.