Taak 3: een marketingcampagne plannen in MS Dynamics
Case
Een marketingcampagne plannen in MS Dynamics CRM Online
Vraagstelling
- Kruip in de rol van Benjamin en probeer zo goed mogelijk de in vorige pagina beschreven marketingcampagne (7 CRM Mktgcampagne, case Adventure Works) uit te werken in MS Dynamics CRM Online.
- Gebruik de informatie in de tips op pagina 7 CRM Mktgcampagne om te weten hoe je tewerk moet gaan in MS Dynamics:
- Een campagne maken of bewerken
- Een planningactiviteit toevoegen aan een campagne
- Een activiteit maken of bewerken
- Een campagneactiviteit toevoegen aan een campagne
- Een campagnesjabloon maken of bewerken
- Optimaal gebruikmaken van marketinglijsten in je team
- Verkoopdocumentatie toevoegen of bewerken
- Records uit een bestand importeren
Uitwerking
- Bewijs het resultaat van je oefening aan de hand van een filmpje (tip: je kan bvb. Screencast-O-Matic gebruiken) of aan de hand van een document of presentatie (een reeks van schermafdrukken - met telkens een kort woordje commentaar).
Bewijsvoering
- Maak een webpagina 'Taak 3: een marketingcampagne plannen in MS Dynamics' en plak (insluiten, embed) hier je filmpje/document
Begrote werklast
- naar schatting: 2 uur
(--> oefening maken + filmpje maken + integreren in website)
Opmerking bij het maken van deze oefening
Bij het doorlopen van de oefening zal je merken dat je niet alle stappen letterlijk kunt uitvoeren zoals hierboven beschreven. Soms ontbreken er bepaalde gegevens, zoals bv. een marketinglijst. Op dat moment staat het je vrij om zelf een marketinglijst aan te maken met de beschreven naam. M.a.w. af en toe zal je een beetje moeten improviseren bij de oefening. Door aan de slag te gaan met de software zal je deze ook beter in de vingers krijgen.
Het belangrijkste van deze oefening is dat je de opbouw van de oefening begrijpt. Dat je m.a.w. begrijpt hoe een marketingcampagne wordt opgebouwd in MS Dynamics CRM. Dat je bijvoorbeeld het onderscheid begrijpt tussen planningactiviteiten en campagneactiviteiten. Dat je weet dat je bijvoorbeeld verkoopdocumentatie kan koppelen aan een campagneactiviteit. Dat je een campagneactiviteit kan distribueren naar een doelmarketinglijst... Dat je de respons op je campagne kan verwerken in het veld campagnerespons. Dat je - op ieder moment van de campagne - een rapport Campagneprestaties kan opvragen, enz.